قیمت نهایی : تومان0
قیمت نهایی : تومان0

نقد کارشناسی SWM G01

SWM G01 یک شاسی بلند چینی است که طی همکاری برلیانس چین با SWM ایتالیا طراحی و ساخته شده و اکنون سیف خودرو تصمیم گرفته تا آن را جایگزین بیسو T5 کند که به دلیل تحریم‌ها، تولید آن در ایران به نوعی به حالت تعلیق درآمده.

SWM G01 در نگاه اول خودرویی با طراحی خوب است اما باید بگوییم از آنجا که اثری از اصالت در آن دیده نمی‌شود، نمی‌توان چندان به آن اعتماد کرد و احتمالا باز هم یک چینی بی کیفیت و البته گران قیمت دیگر را در خیابان‌های کشورمان مشاهده خواهیم کرد!

طراحی SWM G01 به ظاهر خوب است اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که هماهنگی بین نمای جلو و عقب آن وجود ندارد و البته نمی‌توان از کپی کاری واضح چینی‌ها به این سادگی گذشت. در نمای جلو SWM G01، گویی با یک دوج شاسی بلند طرف هستیم در حالی که اصالت و زیبایی آن به کلی از بین رفته است. اگر کمی و تنها کمی در دنیای خودرو باشید، متوجه شباهت بی چون و چرای نمای عقب با نسل جدید هیوندای سانتافه می‌شویم. به هر روی این دستپخت چینی‌ها چندان جالب و جذاب به نظر نمی‌رسد.

با ورود به کابین سیف خودرو SWM G01 (اس دبلیو ام G01)، سادگی و البته هماهنگی نسبی اجزا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر جای گرفته و کمتر کلیدی برای کنترل بخش‌های مختلف به چشم می‌خورد. در بالای نمایشگر ورودی‌های هوای افقی دیده می‌شود و استفاده از دوخت قرمز در کابین SWM G01، نکته جالب توجه دیگری است. فرمان D کات در نوع خود جالب است.

باید به یک نکته اشاره کنیم که SWM G01 در دو نسخه عرضه خواهد شد. یکی نسخه استاندارد و دیگری نسخه F یا SWM G01 F که تفاوت‌هایی در ظاهر دارد و به نوعی یک فیس لیفت محسوب می‌شود. در نسخه F بخش‌هایی همچون جلو پنجره و خروجی‌های اگزوز و برخی جزئیات دیگر در عقب متفاوت از نسخه استاندارد هستند.

SWM G01 در کشور چین به ویژگی‌ها و امکاناتی چون ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، در صندوق عقب برقی، سنسور پارک، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، کنترل کشش، هشدار نقاط کور، چراغ دیلایت، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، روکش چرمی فرمان، سانروف پانوراما، و موارد دیگر مجهز شده اما باید ببینیم سیف خودرو SWM G01 در ایران با کدام آپشن‌ها عرضه می‌شود.

موتور به کار رفته در SWM G01 یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر است که با کمک توربوشارژر می‌تواند قدرت قابل قبول 156 اسب بخاری و گشتاور 230 نیوتن متری تولید کند. برای انتقال قدرت هم یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. نکته مهم این است که موتور SWM G01 به دلیل استفاده از توربوشارژر،  مکافات های نگهداری از یک خودروی توربو شارژ را خواهد داشت ، از بنزین با کیفیت گرفته تا روغن موتور مناسب و حتی کولنت هایی که باید در این خودروها استفاده شود .

البته این دردسرها در تمامی رقبای ماشین SWM G01 چینی هم وجود دارد از هاوال H2 و جک S5 گرفته تا خودرو های بی دلیل گران قیمت مدیران خودرو !

SWM G01 در ایران باید به رقابت با خودروهایی نظیر کوپا T210، چری تیگو 7، جک S5، هاوال H2 و ام وی ام X55 بپردازد. در مجموع باتوجه به سابقه نامشخص این خودرو،  در حال حاضر نمی توان نتیجه گیری درستی در مورد ارزش خرید این خودروی تازه وارد داشت . باید صبر کنیم و ببینیم سیف خودرو با چه کیفیت و خدمات پس از فروشی swm G01 را وارد بازار خودوی ایران خواهد کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cart
Your cart is currently empty.
X
سوالی دارید؟ از ما بپرسید